Günün Sözü :  Sitemize Hoşgeldiniz Gılaniler Web Sitesi Köyümüzün Tanıtımı Görevi Üslenmiş Bir Sitedir. Herşey Unutturmamak Adına   
PİR SULTAN ABDAL

pir_sultan.jpg

YEDİBÖLÜK KÖYÜ

Kapat AA...ÖNSÖZ

Kapat ANILARLA SİFON

Kapat AĞIT

Kapat DİL

Kapat EĞİTİM

Kapat GELENEKLERİMİZ

Kapat GENÇLİK ETKİNLİĞİ

Kapat GENÇLİĞİMİZ

Kapat GURBETTEKİLER

Kapat GÖRÜŞ

Kapat HARİTA

Kapat KAYIPLARIMIZ

Kapat KUSPO 3,6 HAZİREN 2010

Kapat KUSPO VİDEOLARI

Kapat KÖY RESİMLERİ

Kapat KÖY VİDEOLARI

Kapat KÖYÜMÜZÜN OZANLARI

Kapat KÜLTÜTÜMÜZ

Kapat KÜRT SORUNU

Kapat NUFUS

Kapat PROJELERLER

Kapat SANAT

Kapat SEMTLARIMIZ

Kapat SOYAĞACIMIZ

Kapat SİFONDA DEDELİK

Kapat TARİHİ BELGE

Kapat TARİHİMİZ

Kapat TARİHİMİZDE İZBIRAKANLAR

Kapat YAZ ETKİNLİKLERİ

Kapat YORUM

Kapat YÖRESEL ATA SÖZLERİMİZ

Kapat YİTİRDİKLERİMİZ

Kapat ÖYKÜLER

Kapat ŞADİ AŞİRETİ

Kapat ŞİRANIN KÖYLERİ

ALEVİ YOLU VE ÖRETİSİ

Kapat ALEVİ PİR VE ERENLERİ

Kapat ALEVİ DERGAHLARI

Kapat ALEVİ OCAKLARI

Kapat ALEVİ SÖZCÜĞÜNÜN KÖKENİ

Kapat ALEVİ ÖĞRETİSİ

Kapat ALEVİLİKTE KURBAN

Kapat ALEVİLİĞİN GİZLİ TARİHİ

Kapat ALEVİLİĞİN TARİHSEL BOYUTU

Kapat AYİN-İ CEM

Kapat BATAL GAZİ

Kapat BOZ ATLI HIZIR

Kapat BÜYÜK OSMANLI YALANI

Kapat CEM VE 12 HIZMET

Kapat DERGAH DEVLETLERİ

Kapat DİL KURUMUNCA ALEVİLİK

Kapat EHL-İ BEYT'LER ALEVİMİ

Kapat HACİ BEKTAŞ VBELİ

Kapat LUVİ`LER ALUVİLER

Kapat OZANLARIMIZ

Kapat TURNA KUÇU

Kapat TURNA KUÇU SÜRATINDA MURŞİT

Kapat VARİDAT

Kapat YAS-I MATEM

Kapat YEDİ ULU ALEVİ OZANI

Kapat İNAÇ BOYUTUYLA ALEVİLİK

SPONSOR
SAYAÇ

   Ziyaretçi

   şu An Bağlı

TAKVİM
GAYETE
Site Hakkında Bilgilendirilmek için Gazetemize Katılınız.
Katıl
Çık
3 Katılımcılar
İNFO
VARİDAT - Varidat 1 Şeh Bedreitn Kitabı

VARİDAT VE ŞEYH BEDRETTİN BİRİNCİ BÖLÜM

Her toplumsal olay durup duruken ortaya çıkmaz.Orada bir derinlik,bir neden olduğu gibi yaşanılan olayın önceside vardır.Bu nedenle Şey Bedrettin olayı bu açıdan ele alınmalıdır. O dönemin Anadolusunu toplumsal ekomik yapısını,hukuk sistemin de yansıyan hayatın her alanında ki adaletsizlikleri ele aldığımız da tarihin Şeyh Bedrettin olayının yaşanmasını zorunlu kıldığını gözler önüne seriyor.Baskıdan doğan toplumsal patlama yaşanmak zorundadır.

O toplumsal patlama yaşanmak zorundadır yaşanırda.Her ne yaparsan yap önüne geçemezsin.Bir önder,bir lider çıkarmak zorundadır ve çıkarır.Sadece isimleri değişir. Bu toplumsal süreci ele aldıktan sonra,Şeyh Bedrettinin yazdığı kitap olan Varidatı da ayrı bir bölümde ele alacağız.O kadar çok ilginçdir ki Şeyh Bedrettinin yazdığı Varidatı okuduğumuz da çağının çok ilersinde düşüncelere ve tespitlere sahip olduğunu görüyoruz.

Osmanlı topraklarında bütün yöneticiler çıkarları için vardır.

BirPadişahın’Keserim,boğdururum’Cümlesi arasında yaşayan yöneticileri ve bu yönecilerin yönettiği bir toplum düşünün.Bu nedenle isyanın olması kaçınılmazdır. Anadolu toprakları pek çok zenginliği içinde barındırdığından toplum yaşamı açısından dağınıktır. Bu Toplum yaşamının dağıniklığının yanına sağlam bir devlet felsefesinin olmadığınıda görürürüz.Olaya tarih ve siyaset bilimi açısından baktığımızda Devlet hep Halktan üstün tutulmuştur.Herşey Otoritenin ve Padişahların,Paşaların ağzından çıkacak iki cümle arasındadır.Devlet gücü yapıcı değil tamamen yıkıcılağa dayanır.Kişiyi korumaz,kollamaz.Bu nedenle sağlam bir devlet sistemi oluşturulmadığı içinde Üretimin ve eğitimin düzenli olmasını da bekliyemeyiz.Bugünde dünde sürekli değişen müfredatlar,

Kredili sistemler,Üniversite eğitiminde ki çarpıklar,Seçmeli derslerin sürekli değişmesi ve değiştirilmek istenmesiyle karşımıza çıkmakta çıkmaya da devam edecektir. Bu karmaşalar içinde ayaklanmalar kaçınılmazdır.Yaşanan ayaklamanlar hep toplumun sarsıntılı zamanlarında ortaya çıkmıştır.Sorun hep ’Dış mihraklar da’aramıştır.Bu işin kolay olanıdır.En son yaşadığımız Gezi ayaklanmasını da devlet otoritesi bir toplumsal patlama olarak değil’Dış mihrak’olarak adlandırmayı tercih etmiştir.Bu sadece kendi sorunundan kaçmaktan başka bir anlam taşımaz.

 Dünün Osmalısında’Sapkın düşünce sahibi’Olarak yargılanan Şey Bedrettin bugün ortaya çıksaydı Devrimci olduğu için yargılanacaktı. TOPLUMUN BULUNDUĞU ORTAM 11.Yüzyıda Türklerin anadoluya hakim olmaya başlamasıyla,yeni bir toplum düzeni oturtulmaya başlandı.Roma imparatorluğunun ikiye bölünmesiyle Anadoluya Ortadosluk Hakim oldu.Selçuklular yıl yıl,çağ çağ sadece Askeri güçle yayılmaya çalıştılar,daha sonra Bizans kurumlarına karşı,kendi İslam kurumlarını oluşturmaya başladılar.Bizanstan kalan eserlerin değiştirilmiş halini ve izlerini Selçuklularda görebiliriz.

Seyh Bedrettinin tarikatına katıldığı eğitimini aldığı Simavilikte böylesi bir tarihsel süreç sonrası ortaya çıktı.Simavilik bu toplum düzenin ortasına toplumun var olan çelilşkilerini,yoksulluğunu görerek kesin bir toplum düzeni getirmemesine rağmen Sömürüye karşı çıktı.Üreticiyle tüketici arasında ve yöneten arasında ki uçurumu kapatmak istiyordu.Kısacası toplumun çoğu çalışsın çok azı yesin istemiyordu. Şeyh Bedrettinin Varidatta ifade ettiği Özel Mülkiyetin ortadan kaldırılması ve Toplumun Üretim araçlarına sahip olması yönünde düşünceleri vardır.

Osmalı imparatorluğunu toplum için birşey yapmadı.Halkın ihtiyacını karşılamak için yaptığı tek şey cami ve Mescit inşaa etmekti (Mustafa Nuri Paşa Netayi Cül vukat Neşet cağatay yayın 1979 s19 20 s31 32)Bu günde aynı kafa yapısı Osmanlıca derslerle,Eğitim sistemini tamamen değiştirerek düz Liselerin İmam Hatipleştirilmesiyle karşımıza çıkıyor. ŞEYH BEDRETTİNİN ANADOLU TOPRAKLARINA ETKİSİ Şeyh Bedrettinin İsyanının Anadolu topraklarında etkisi o denli büyük olmuştur ki İdamından yıllar sonra bile onun düşüncelerini sürdürenler büyük oranda ortaya çıkmıştır.

Bu yüzden 1573 de Ebusuud tarafından Şey Bedrettin düşüncelerini savunanların katli vacidptir diye fetvalar verilmiştir.(Erturul Düzdağ Şeylüislam Ebusud) Bunun yanı sıra bir Atasözü olarak Şiirlere,Romanlara’Bence Halimce Bedrettinem’sözünün yerleşmeside hiç unutmamacasına kazındığını gösteriyor. Bütün Osmanlı tarihçileri Şehy Bedrettin olayını bu olayın başkaldırının altında yatan nedenleri görmeden bütün değerlendirmelerini’Kadınların ortaklaşa kullanılması’dedikosu üzerine kurguluyor.

Bu olayın arkasında yatan Toplumsal etmenleri toplumun durumunu görmüyor.’Kadınların Ortak Kullanılması’gibi bir kavram Şeyh Bedrettinin eseri olan Varidat ta geçmiyor.Ünlü tarihçi Dukasa göre Börklüce Mustafa’Yarin yanağında gayrı,her yerde hem beraber’Paylaşmayı savunur.

Aynı yalan ve saldırı Yüzyıllar boyunca Alevi Toplumuna’Mum söndü’gibi alçakca saldırı adı altında yapılmıştır.Egemenler kendisine karşı olan,mazlumun yanında olan,paylaşımı,adaleti,eşitliği savunan düşünce ve fikirlere,inançlara saldırması kaçınılmazdır.


Kurulum Tarihi : 20/12/2017 @ 23:42
Son Güncelleme : 22/12/2017 @ 00:41
Kategori : VARİDAT
Sayfa Oku 946 defa


Sayfayı Yazdır Sayfayı Yazdır     Sayfayı Yazdır Sayfayı Yazdır


react.gifBu Makaleye Verilen Cevaplar


Hiç Yorum Yok.
Yorum Yazın!



Gımgımın Adı , Halkı ve Bazı Köy Adlarının Tarihi Kaynakları
--

ÜYE GİRİŞİ

Tekrar Giriş Yap
---

Kullanıcı Adı:

Gizli Kodunuz (Şifrenizdir - Kimliğinizle Bağlantılı- Unutmayınız)


 Üye Sayısı 348 üye


Bağlı Kullanıcılar

( Hiçkimse )
ARAMA




ANKET
Sitemizi Nasıl Buldunuz.
 
Iyi
Daha iyi olabilir
Normal
Olumsuz
Sonuçlar
KİTAP KÖŞESİ
0012.jpg

0010.jpg
Kitap 1.jpg

Kitap 3.jpg

06082010507.jpg

kitap 2.jpg

0009.jpg

0008.jpg


GÜNCEL HABER



RSS HABER
^ Top ^