değerli dost cevabın için teşekkür ederimm.dikkatle incelediğimde cunan kelimesi şadi aşiretinin tarihçesinde oymak şeklinde geçmektedir.burda net olmayan iki durum söz konusudur.birincisi yazıda cunan ayrı bir olgumu yoksa şadi ile bağlantılımı gösterilmiş.ikincisi cunan ibaresi eğer bağımsız ise niçin bir oymak olarak gösterilmiş.yazdıklarımı lütfen rencide edici bulmayınız.amacım tamamen bilgi edinme teşekkürler   ;   ;   ; cunan Editor notu: ANADOLUDA ŞADİLİ AŞİRETİ TARİHÇESİ. Artık Kiği bölgesine yerleşmesinde engel kalmayan Şahdililer bu bölgede bir çok yerleşim birimi kurup buraya yerleşmişler ,bu yerleşim birimlerinden biride Bilican Köyüdür daha sonraları bu yöreden ayrılıp başka yörelere giden halkada Bilican`lılar denilmiştir temelde bu insanlar birbirine bağlı Şahdili Aşireti kolundandırlar.Şahdililrin Seyit Nuri Cemalettine ikrar vermeleri de kendilerini mucizatı ike Bağın zindanlarından kurtarmaları nedeniyledir o tarihten bu yana Şahdililer Cemalabdala biat edip talip olmuşlardır. Bu bilgiler tamamen Seyit Cemal {Cemal Abdal`ın} seceresine dayalıdır, söz konusu secere Cemal Abdal `ın türbesinin ve ocak evinin bulunduğu Delikanda köyündedir bu secere Selçuklu İmparatoru Alaatin Keykubat tarafından da turası ile mühürlenerek onaylanmıştır. Bilicanlılar daha sonraları çeşitli nedenlerle bir kısım halk Bilican köyünden göç ederek başka bölgelere gidip yerleşmişlerdir Karayaprak köyüde bunun bir örneğidir. Anadolu Alevi ocaklarının Horasan’dan geliş yollarının Sürmeli Çukur-Aras boyları olduğu kesinleşir. Bu şu demektir ki Malazgirit’ten önce Şadılılar Anadolu’ya gelmişlerdir.Şadılı köylerinin bugün Anadolu’da olanları aşağı yukarı şunlardır: Tunceli-Malazgirt’te Muhundu,Canik,Kırzi,Dırban,Hivedan,İsnis köyleri, Erzincan-Ilıç’ta Kırzi köyü Tercan’da Keşan komu,Sivas-Kangal’da Yellice köyü,Varto bölgesinde Şahdeli adıyla tanınan bir aşiretin Şadılıkökeninden olduğu ve Alevi inancında bulunduğu bölge tarihinde anlatılmaktadır. Elazığ,Tunceli,Bingöl ve Diyarbakır bölgelerinde ise Kubathan,Okçiyan ,Kimsoran,Cunan,Zimtek oymakları ve doğrudan doğruya Şadılı adını taşıyan bir oymak vardır.Bu son oymak Kiğı’ya bağlı Yazıcıoğullarının korumasında 60 köylük bir yerleşim durumundadır.Azerbaycan Şadılılarının bir kesimi daha sonraları Irak bölgesine gitmişler ve oralarda yerleşmişlerdir. Irak Selçuklularının ünlü atabeki Selahaddin Eyubi de bu soydandır . Ancak Selahaddin Eyyubi`nin aslında bu oymağın kurucusu Şadi`nin değil de daha sonraki Şadi `nin torunu olduğu da tarihler nedeniylede kesindir. Not Dikkat edilirse dersim bölgesinden basiedilmektedir. Yani sadece Diyarbakir degil cunanlıların Şadilere bağlı olduğu ida edilmektedır.Ginede konuya gösterdiğiniz ilgiden dolayi teşekür ediyoruz. Bu konuda katkılarınızı beklıyoruz. |